هواوی بر بازار جهانی تجهیزات مخابراتی تسلط دارد

هواوی بر بازار جهانی تجهیزات مخابراتی تسلط دارد

براساس گزارش‌های اخیر، بازار تجهیزات مخابراتی در نیمه‌ی اول سال جاری حدود سه درصد رشد کرده است. اگرچه این میزان رشد نسبت به افزایش چهار درصدی رکورد قبلی، کم‌تر بوده، اما بااین‌حال، هواوی دلیل اصلی این روند افزایشی است.

تجزیه‌وتحلیل فهرست برترین فروشندگان تجهیزات مخابراتی در سرتاسرجهان، نشان می‌دهد که هواوی با دراختیار داشتن جایگاه اول، بر این بازار تسلط دارد. نوکیا، اریکسون، ZTE، سیسکو، سینا و سامسونگ ازجمله شرکت‌های بزرگ دیگری هستند که در این فهرست قرار دارند.

گزارش فوق ازطرف سازمان تحقیقات رسمی گروه Dell'Oro منتشر شده است و بیان می‌کند چالش‌های جدید بازار عمدتاً به فناوری 5G، کمبود قطعات، تقویت ارزش دلار آمریکا و موارد دیگر ارتباط دارد. با درنظر گرفتن این موانع، برای پیشرفت بیشتر در صنعت مخابرات، تجهیزات پهنای‌باند به‌اندازه‌ی کافی دردسترس نیست که تأثیر آن را در درآمد بازار جهانی تجهیزات مخابراتی نیز مشاهده می‌کنیم.

به‌نوشته‌ی HuaweiCentral، هواوی با وجود همه‌ی مشکلات موجود، با پیاده‌سازی شگفت‌انگیز تجهیزات مخابراتی خود، مزایای بسیار زیادی را در منطقه‌ی چین ارائه کرده و درنتیجه این شرکت چینی ۱۸ درصد از بازار مذکور را در نیمه‌ی اول ۲۰۲۲ به‌خود اختصاص داده است.

علاوه‌براین، هواوی همچنان راهکارها و فناوری‌های مخابراتی جدید خود را به جهان عرضه می‌کند. هدف نهایی غول فناوری چینی، ارتقای اقتصاد دیجیتال در هرنقطه از جهان است و تلاش‌های این شرکت، نشان‌دهنده‌ی تعهد آن برای دستیابی به هدف مذکور است.

هواوی موفق شده است در نیمه‌ی اول سال جاری میلادی، ۳۲ درصد از درآمد بازار تجهیزات مخابراتی را به‌خود اختصاص دهد. علاوه‌براین گفته می‌شود ۵۰ درصد از درآمد این شرکت از بازار مذکور، از کشور چین به‌دست آمده است. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد هواوی با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان، همچنان به افزایش موفقیت‌های خود در حوزه‌ی تجهیزات مخابراتی ادامه خواهد داد.